reklama

Použiteľnosť webových stránok - jednoduchý návod

Jeden z najdôležitejších faktorov internetovej prezentácie. A predsa sa mu nevenuje dostatočná pozornosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pre webmastera je vlastná stránka vždy výborná, vie čo kde hľadať, s istotou kliká na buttony a ikony a vždy sa dostane tam kam sa dostať chce. Viete o svojich stránkach prehlásiť že sú pre väčšinu užívateľov dobre použiteľné?

V knihe Steve Krug: Don't Make Me Think sa môžme dočítať o dôležitosti vykonania Usability testu. Podľa Steve Kruga môžme svoje stránky výrazne zlepšiť pomocou troch ľudí, ktorí ešte našu stránku nepoužívali. Nájdeme tak rýchlo tie chyby, ktoré je potrebné čo najrýchlejšie odstrániť.
Posaďme pre počítač susedku, priateľa alebo predavačku potravín a poprosme ich, aby použili našu stránku. Pozrime sa čo a ako robí, nahrajme si ich kroky na video a analyzujme a chyby rýchle opravme. Toto je jednoduchý návod ako rýchle a výrazne napomôcť použiteľnosti našich stránok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Design webových stránok

Pre veľkú väčšinu objednávateľov a tvorcov webových prezentácií najdôležitejší faktor. Málokto si ale uvedomuje, že design stránok nemá nič spoločné s krásou. Kto chce vytvoriť krásne stránky, urobí asi lepšie, ak si namaľuje zátišie. Ak chceme návrhy stránky kritizovať, zdržme sa vyjarení ako „podľa mňa”, „mne sa to nepáči”, „ja to takto nemám rád” - sú to stanoviská ozrkadľujúce len jeden subjekt. Webová stránka sa nemusí niekomu páčiť, musí ale presvedčivo preukázať výsledky. Design/layout závisí od výkonu a výsledkov, nemá nič spoločného s estetickým cítením. V otázkach designu stránok teda neverme nikomu, všetko si zmerajme!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dôrazné body

Stanovme si dôrazné body webovej prezentácie. Bez dôrazných bodov sú stránky neprehľadné. Dajme si ale pozor s ich počtom: veľa dôrazných bodov znamená žiaden dôraz! Na webovej stránke stanovujú dôraznosť jednotlivých elementov tieto tri veci: Pozícia (najskôr navrchu, potom doľava), veľkosť písmen a farba textu/pozadia. To, čo sa s týchto troch vecí nedá zrealizovať, to je už software (not a website).

Monika Fothy

Monika Fothy

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venuje sa online marketingu, použiteľnosti webových stránok a optimalizácii stránok do vyhľadávačov. V roku 2007 zíslala titul Google Advertising Professional. Zoznam autorových rubrík:  Webové prezentácieVeda a technikaVyhľadávačeApple

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu